Explorer

Ford Explorer

Gebouwd voor een leven vol avontuur

v.a. € 88.345.-
OverzichtDesignRijervaringVermogen en efficiëntieVeiligheid

DE NIEUWE FORD EXPLORER

Gemaakt voor luxe, uitgerust voor avontuur. De nieuwe Ford Explorer is een nieuwe mijlpaal als het om uitmuntende SUV's gaat. Z’n elegante uiterlijk oogt indrukwekkend ruim. Terwijl het veelzijdige interieur ruimte biedt aan maximaal zeven mensen en meer dan voldoende bagage. De geavanceerde hybride aandrijving levert het Intelligent All-Wheel Drive-systeem alle power die je maar nodig hebt, terwijl hij toch zuinig blijft rijden. En dankzij een scala aan extra functies en slimme technologieën, is de Ford Explorer zo ontworpen dat je de wereld comfortabel en in stijl aankunt.

Gemaakt voor luxe, uitgerust voor avontuur.


De nieuwe Ford Explorer is een nieuwe mijlpaal als het om uitmuntende SUV's gaat. Z’n elegante uiterlijk oogt indrukwekkend ruim. Terwijl het veelzijdige interieur ruimte biedt aan maximaal zeven mensen en meer dan voldoende bagage. De geavanceerde hybride aandrijving levert het Intelligent All-Wheel Drive-systeem alle power die je maar nodig hebt, terwijl hij toch zuinig blijft rijden. En dankzij een scala aan extra functies en slimme technologieën, is de Ford Explorer zo ontworpen dat je de wereld comfortabel en in stijl aankunt.

Ontworpen om te presteren


Neem plaats in de cockpit van de nieuwe Ford Explorer en omring jezelf met een reeks nieuwe technologieën. Ervaar z’n dynamiek op stadswegen, bergpaden en alles daar tussenin met het geavanceerde terreinbeheersysteem. Of ontspan op je lange ritten met Adaptive Cruise Control en Stop and Go. Je kunt zelfs aangeven of je liever elektrisch vermogen, benzinevermogen of een combinatie van beide wilt. Alle systemen werken naadloos samen om je een optimale ervaring achter het stuur te bieden.

 

Slimme veiligheidstechnologie


Veiligheid staat bovenaan. Daarom beschikt de nieuwe Ford Explorer over veel geavanceerde technologieën om jou, je gezin en andere weggebruikers zo goed mogelijk te beschermen. Systemen als Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection en Roll Stability Control helpen ongevallen actief te voorkomen. Andere systemen, zoals Post Impact Braking, kunnen de ernst van een eventueel ongeval verminderen.

Gemaakt voor avontuur


Neem mee wie je wilt en wat je wilt. In de nieuwe Ford Explorer kunnen tot wel zeven mensen comfortabel zitten. En als je alle stoelen naar beneden klapt, heb je tot wel 2.274 liter laadruimte. Meer dan 800 Nm koppel betekent dat je ook tot 2.500 kg kunt slepen. Dus of je nu een weekend gaat golfen of een lange reis met het gezin hebt gepland, je komt nooit ruimte tekort.


Vergelijk de uitvoeringen (.Pdf)

Comfortabel en stijlvol


Elke lijn op het dashboard. Elke naad in de leren bekleding. Alle materialen in de cabine. Geen enkel detail is over het hoofd gezien bij het prachtig afgewerkte en veelzijdige interieur van de nieuwe Explorer. Met een op maat gemaakt B&O-geluidssysteem, een 12,3 inch digitaal instrumentenpaneel en een geavanceerde FordPass Connect-modem , waaronder een bijgewerkte versie van het Ford Sync 3-infotainmentsysteem, 4G LTE met Wi-Fi. Je zal elk excuus aangrijpen om een ritje te maken.

Luxe en ruimte

De nieuwe Explorer heeft compleet nieuw interieur, met een ruimtebesparend ontwerp, meer comfort en meer ruimte voor passagiers en kofferruimte.ST en Platinum worden geleverd met een nieuw 10,1-inch portretscherm, terwijl de Explorer XLT en Limited worden geleverd met een standaard 8-inch scherm.

 

De nieuwe Ford Explorer is een elegante combinatie van kracht en efficiëntie. Het nieuwe oplaadbare hybride systeem brengt je, samen met de 3 liter V6 EcoBoost-benzinemotor, nog zuiniger overal heen waar je wilt. Terwijl de automatische 10-traps versnellingsbak zorgt dat je op elk moment in de juiste versnelling zit. Een SUV die speciaal is gebouwd om je ongeëvenaarde dynamiek, controle en wegligging te garanderen.

Rij met gemak in druk verkeer

Met Adaptive Cruise Control met Stop and Go kun je zowel je constante snelheid als de afstand tot de auto voor je instellen. Als de systeemsensoren detecteren dat het verkeer vertraagt, wordt de door jou vooraf ingestelde afstand automatisch aangehouden als er gezien de omstandigheden niet op de door jou gewenste constante snelheid kan worden gereden. De sensoren kunnen je auto zelfs volledig tot stilstand brengen als er veel verkeer is. Zodra de weg voor je weer vrij is, geeft het systeem automatisch gas tot de door jou gekozen snelheid weer bereikt is. Hierdoor is dit systeem perfect om in druk stadsverkeer te gebruiken.

Onder de snelheidslimiet blijven is nu wel heel eenvoudig    

Traffic Sign Recognition herkent permanente of tijdelijke verkeersborden langs en/of boven de weg. Op het instrumentenpaneel staan pictogrammen voor snelheidslimieten en inhaalverboden. Bij veranderende omstandigheden krijg je een signaal. Bovendien werkt Intelligent Speed Assist samen met verkeersbordherkenning om je snelheid in de gaten te houden, zodat jij je op de weg kunt concentreren. Eenmaal geactiveerd, identificeert het systeem de lokale snelheidslimiet en past je maximale snelheid vervolgens automatisch aan.

Zicht op alles wat er om je heen gebeurt

De 360-graden camera met split-view-weergave van de nieuwe Ford Explorer zorgt ervoor dat je je volledig bewust bent van je omgeving. De technologie maakt gebruik van vier afzonderlijke camera's die zich aan de randen van je auto bevinden (op de grille, achterklep en elke buitenspiegel). Deze vier beelden worden vervolgens gecombineerd en weergegeven via het SYNC 3-scherm voor een volledig overzicht van het gebied om je heen. En wanneer je achteruitrijdt, toont de achteruitrijcamera wat er zich achter je bevindt op een scherm dat is ingebouwd in de middenconsole. Behalve dat, vergemakkelijkt hij je ook het parkeren door virtuele lijnen te tonen die je helpen de auto zelfs in de kleinste ruimte te krijgen.

Laat de Explorer zelf parkeren

Parkeren in drukke straten of krappe ruimtes kan lastig zijn. Maar met de laatste versie van Full Active Park Assist parkeer je niet alleen, het regelt ook het accelereren, schakelen en remmen. Deze slimme technologie maakt parkeren kinderspel. Na activering selecteer je eenvoudig een kant van de weg en of je langs de stoep (parallel) of in een parkeervak (haaks) wilt parkeren. Vervolgens houd je de knop ingedrukt en laat je de auto al het werk voor je doen.

Je ziet beter, zonder anderen te verblinden

Auto High Beam (automatisch groot licht) is een handig hulpmiddel als je in het donker rijdt. Deze functie schakelt tijdelijk het groot licht uit wanneer het tegemoetkomend verkeer of een voorligger opmerkt, zodat je andere bestuurders niet verblindt. Daarna schakelt het automatisch het groot licht weer in, voor maximaal zicht.

Technologie die onregelmatig rijgedrag detecteert

Driver Alert houdt continu je rijgedrag in de gaten en is ontworpen om elke afwijking die veroorzaakt wordt door vermoeidheid te detecteren. Als het systeem detecteert dat je minder waakzaam wordt, verschijnt er een waarschuwingsicoon op de display, die je aanraadt even pauze te nemen. Als je waakzaamheid nog meer afneemt, wordt het bericht herhaald en gecombineerd met een beltoon.

Extra controle bij starten op een helling

Hill Start Assist voorkomt tijdelijk dat de auto achteruit rolt wanneer je op een helling weg wilt rijden. Het systeem handhaaft de remkracht op de wielen gedurende 2-3 seconden, zodat je meer tijd hebt om je voet beheerst van het rempedaal naar het gaspedaal te verplaatsen. Dit is ook een handige functie om te starten en stoppen op een gladde ondergrond.

Extra beheersing bij heuvelaf rijden

Hill Descent Control is ontworpen om steile, ongelijkmatige afdalingen gemakkelijker te maken. Het systeem regelt je afdalingssnelheid zonder dat je de rem of het gaspedaal hoeft aan te raken en bedient zelfs de achteruitversnelling. Dit betekent dat jij je kunt concentreren op het rijden op moeilijk terrein zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat je te hard versnelt.

 

 

 

Vermogen en Efficiëntie

De nieuwe Ford Explorer is een elegante combinatie van kracht en efficiëntie. Het nieuwe oplaadbare hybride systeem brengt je, samen met de 3 liter V6 EcoBoost-benzinemotor, nog zuiniger overal waar je heen wilt. Terwijl de automatische 10-traps versnellingsbak zorgt dat je op elk moment in de juiste versnelling zit. Een SUV die speciaal is gebouwd om je ongeëvenaarde dynamiek, controle en wegligging te garanderen.

Schoon. Geruisloos. Behendig.

Hij is net zo geschikt voor drukke straten in de stad als voor uitdagende landwegen. De geavanceerde hybride, oplaadbare technologie van de nieuwe Ford Explorer combineert een door een accu aangedreven elektrische motor met de krachtige 3,0 liter EcoBoost-benzinemotor met turbo. Samen goed voor een hybride vermogen van 450 pk, een uitstekend brandstofverbruik en een CO2-uitstoot van 71 g/km. Een keuze uit vier elektrische voertuigmodi (EV) betekent dat je, afhankelijk van je behoeften, kunt beslissen of je op stroom van de elektrische motor, de benzinemotor of een combinatie van beide wilt rijden, of de accu met de motor wilt opladen. Zo kun je elk terrein probleemloos aan, terwijl je rijstijl in de stad schoon, stil en verfijnd blijft.

Elektrisch en efficiënt

Wil je schoon rijden? De nieuwe Ford Explorer kan tot wel 40 km volledig elektrisch rijden. Dat betekent dat je makkelijk zonder uitstoot naar het winkelcentrum, de school of de golfbaan rijdt. Om zo efficiënt mogelijk te rijden, gebruikt het systeem een combinatie van regeneratief remmen en vermogen van de EcoBoost-motor om het bereik van je accu tijdens het rijden te vergroten.

Eenvoudig opladen

Je kunt je nieuwe Ford eenvoudig opladen. Bijvoorbeeld met de meegeleverde oplaadkabel waarmee je hem thuis via het elektriciteitsnet nachts kunt opladen. Of je kunt kiezen voor een Ford Wall-Box, waarmee je thuis in ongeveer 3,5 uur tijd sneller van 0 naar 100% kunt opladen.*

Daarnaast kan de PHEV-accu worden opgeladen bij de meeste openbare oplaadpunten. De samenwerking van Ford met NewMotion, geeft je via je smartphone toegang tot het grootste openbare oplaadnetwerk van Europa.

Soepel schakelen

Bij de nieuwe Ford Explorer met automaat geeft de roterende versnellingspook je volledige controle over de geavanceerde 10-traps versnellingsbak. Je kiest eenvoudig de juiste versnelling door aan de knop te draaien. En door het vervangen van de traditionele versnellingspook, heb je meer ruimte en ziet je auto er strakker uit.

Schakelen met je vingertoppen

Ben jij een sportieve rijder? Dan heb je met deze door sportwagens geïnspireerde technologie razendsnel schakelen binnen handbereik. Met schakelflippers op het stuur, schakel je vingervlug in elke bocht. Letterlijk.

Minder brandstofverbruik door betere aerodynamica

Je kunt nog zuiniger rijden. Rij je langzaam, dan houdt het Active Grille Shutter-systeem de ventilatie van de grille open om de motor af te koelen. Rij je sneller, dan kan het systeem de ventilatie-openingen automatisch sluiten om de stroomlijning te verbeteren, waardoor de motor minder brandstof verbruikt. Dus hoe je ook rijdt: de auto helpt zelf om minder brandstof te verbruiken.

Lagere uitstoot

Rij schoner. Met indrukwekkende CO2-emissiecijfers van slechts 71 g/km (WLTP)/66 g/km (NEDC)  voldoet de hybride, oplaadbare motor van de Ford Explorer aan de strikte Euro 6.2-emissienormen. Deze normen zijn ontworpen om de luchtkwaliteit te verbeteren en de uitlaatemissies te verminderen.

 [*]

De bruikbare accucapaciteit bedraagt 10,7 kWh. De Wall-Box kan met een snelheid van 3,6 kW/h opladen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Slimme veiligheidstechnologie

Veiligheid staat bovenaan. Daarom beschikt de nieuwe Ford Explorer over veel geavanceerde technologieën om jou, je gezin en andere weggebruikers zo goed mogelijk te beschermen. Systemen als Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection en Roll Stability Control helpen ongevallen actief te voorkomen. Andere systemen, zoals Post Impact Braking, kunnen de ernst van een eventueel ongeval verminderen.

Vertrouwen onder alle omstandigheden

Je wilt altijd rijden met grip, ook als de omstandigheden veranderen. Met het nieuwe Intelligent All-Wheel Drive-systeem heb je die. Want dat bepaalt hoeveel balans in de bochten en reactievermogen nodig is in natte, droge of gladde omstandigheden en op verschillende terreinen. De technologie stuurt vermogen naar de voorwielen als vierwielaandrijving niet nodig is. En meer vermogen naar de achterwielen bij ongunstige omstandigheden. Zo zit jij altijd met vertrouwen achter het stuur. De Explorer is verder uitgerust met nieuwe mogelijkheden voor achterwielaandrijving om zo prestaties nog beter te maken. Wanneer de vierwielaandrijving niet nodig is, wordt met achterwielaandrijving gereden.

Een paar extra ogen

Het dodehoekwaarschuwingssysteem gebruikt sensoren aan de zijkant om voertuigen te detecteren die zich mogelijk in je dode hoek bevinden. Als er een ander voertuig wordt gedetecteerd, waarschuwt het systeem je door middel van discrete waarschuwingslichten in de buitenspiegels. Cross Traffic Alert werkt samen met het dodehoekwaarschuwingssysteem om je omgevingsbewustzijn te vergroten wanneer je achteruitrijdt uit een ruimte en beperkt zicht hebt. Het systeem kan voertuigen detecteren die van de zijkanten naderen, een waarschuwing geven en zelfs de remmen activeren als je niet op tijd reageert.

Helpt je op je rijstrook te blijven

Het Lane Keeping System gebruikt een naar voren gerichte camera om te detecteren of je ongemerkt je rijstrook verlaat. Lane Keeping Aid stuurt je subtiel bij en leidt je weer naar de juiste rijstrook. Als je wiel de lijn of rand van de weg aanraakt, dan waarschuwt Lane Keeping Alert je door het stuur te laten trillen en een visuele waarschuwing weer te geven. De technologie wordt automatisch uitgeschakeld bij snelheden onder 64 km/h en kan ook handmatig worden uitgeschakeld.

Reactiever sturen in noodgevallen

Stilstaande of langzamere voertuigen zijn een risico op de weg. Daarom helpt Evasive Steering Assist je om er omheen te rijden. Het systeem gebruikt een radar en camera om ze voor je te detecteren. Vervolgens helpt het je bij te sturen en die voertuigen te vermijden. De technologie wordt geactiveerd als er niet voldoende ruimte is om een botsing te vermijden door alleen te remmen en je uitwijkt.

Blijf op de juiste rijstrook

Zijwindstabilisatie maakt deel uit van Elektronische stabiliteitscontrole en helpt je om in winderige, stormachtige weersomstandigheden op je rijstrook te blijven. Het systeem kan sterke zijwind detecteren en de besturing aanpassen om je te helpen op koers te blijven.



Prestaties & maten

Tankinhoud
68 liter
Acceleratie 0-100 km/u
6.0 sec
Verbruik snelweg
8.4 L/100km
CO2 uitstoot
66 gr/km
Topsnelheid
230 km/u
Verbruik stad
0.0 L/100km
Verbruik gecombineerd
2.9 L/100km
Energielabel
Energielabel A
5049 mm
 
1222mm
 
1778 mm
 
2285mm
 
 
Uw browser ondersteund geen lokale opslag.


In Safari, de voornaamste reden hiervoor is de "Privé Browse Modus".
De zoekmachine zal niet goed werken totdat u de privé browse modus uitzet in uw tabbladen overzicht.

Naar website
 
sluiten

Contact