Puma - De compacte Cross-Over

Maak een proefrit met de Puma Hybrid. Wanneer schikt het u?

Proefrit aanvraag Puma
v.a. € 26.900,=
Lease v.a. € 393,= p/mnd
Ford Options v.a. € 209,= p/mnd
OverzichtDesignRijervaringVermogen en efficiëntieVeiligheid

De nieuwe Ford Puma markeert een nieuw hoofdstuk in de designfilosofie van Ford. De crossover heeft een indrukwekkende styling met onderscheidende koplampen bovenop het spatbord en een atletisch lijnenspel. Behalve de indrukwekkende proporties biedt de Puma een hoge zitpositie en een riante bagageruimte met een inhoud van 456 liter – ongeëvenaard in deze klasse – terwijl de auto achterin voorzien is van allerlei slimme opbergoplossingen.

Krachtige prestaties, alerte reacties op de input van de bestuurder en een gunstig brandstofverbruik zijn te danken aan de Ford EcoBoost Hybrid 48-volt aandrijftechnologie. De zogeheten mild hybride techniek maakt gebruik van de 1.0-liter EcoBoost driecilinder benzinemotor met lage inwendige wrijving en combineert die met een compacte elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt maximaal 114 kW (155 pk).

Energie die normaal gesproken bij remmen en uitrollen verloren gaat, wordt opgeslagen in lithium-ionaccu. Die energie wordt vervolgens gebruikt tijdens bijvoorbeeld accelereren en dat drukt het verbruik.

Die 1.0 Mild Hybrid is er in twee versies, met 125 pk en met 155 pk. Beide zouden gemiddeld 5,4 l/100 km moeten verbruiken. Het systeem bepaalt zelf of het de benzinemotor ontlast door tot 50 Nm koppel ‘te vervangen’ door elektrohulp of dat het tot 20 Nm extra koppel boven op het normale koppel levert.
Ford levert de Puma straks als luxueus aangeklede Titanium en als sportief versierde ST-Line. De Puma wordt straks net als de EcoSport gebouwd in het Roemeense Craiova en gaat aan het eind van dit jaar in de verkoop.

De nieuwe Puma is een compacte cross-over met een grotere wielbasis en spoorbreedte wat het SUV-gevoel extra benadrukt. De Ford Puma staat op een verlengde versie van het Fiesta platform. De cross-over is 14 centimeter langer dan de Fiesta en komt uit op 4,19 meter in lengte. De spoorbreedte komt met 1,56 meter overeen met die van grote broer Focus. Het platform is op diverse punten aangepast en verstevigd om zo veel mogelijk van het Fiesta-DNA in een cross-over te verwerken. 

De Puma ook behoorlijk praktisch ingesteld.
Dat begint al bij de achterklep, die zich optioneel met een schopbeweging onder de achterbumper laat openen. Dat is in dit segment bijzonder en hetzelfde geldt voor de mogelijkheid om in je kleine cross-over op massagestoelen te zitten. De stoelen zijn zelfs leverbaar met eenvoudig afneembare en dus ook wasbare stoelhoezen.

De speciale bagageruimte meet 456 liter en heeft daarmee veel meer laadvolume dan de concurrenten, waaronder een enorme waterdichte bak met afsluitbare afvoer schuil gaat. Het maximaal 80 liter grote vak is bedoeld voor onder andere natte laarzen of vuile was, maar zorgt er tevens voor dat je voorwerpen tot 1,14 meter staand kan vervoeren, bijvoorbeeld een kamerplant of golftas.

De Ford Puma kenmerkt zich door een lage en aflopende daklijn wat deze SUV een geheel eigen silhouet geeft. Andere opvallende details aan het interieur zijn de sportieve gevormde bumper, de tweedelige achterlichtunits en de opvallende wielkasten.  Ook geven de koplampen, die aan de bovenzijde van het spatbord zijn geplaatst, het geheel een eigentijdse looks. De Ford Puma valt daarnaast op door zijn sportieve luchtinlaten. Deze luchtinlaten voeren de luchtstroom rond de voorwielen om turbulentie te reduceren en de aerodynamica te verbeteren.


Vuil op de bekleding? Geen probleem;

Koffie gemorst, viese handen of de hond springt op de achterbank met zijn vieze poten, je wilt natuurlijk niet de hele tijd schoonmaken. Daarom heeft de Puma (op enkele types) eenvoudig afritsbare stoelhoezen voor en achter, die zo de wasmachine in kunnen. En wil je eens een andere kleur hoezen? an kan je bij ons gewoon andere hoezen kopen.




 

Rijdynamiek op maat
Maak je rijervaring persoonlijkmet de verschillende rijmodi: Normal, ECO, Sport, Comfort, Eco-Comfort, Slippery en Trail. Zo kan je de koppelreactie, besturing en zelfs de schakelstijl van de Puma aanpassen aan jouw rijstijl. Via verschillende kleurthema’s op het 12,3 inch digitale instrumentenpaneel zie je welke rijmodus je hebt geselecteerd.

Massagestoelen voor de lenden
Wat dacht je van een ontspannende massage tijdens het rijden? De bestuurdersstoel en de bijrijdersstoel van de Ford Puma hebben een massagefunctie (Alleen verkrijgbaar voor de Titanium-modellen).

Je persoonlijke rijassistent
Vooreen maximaal comfort tijdens elke rit, daar heb je de Ford Co-Pilot360 voor. Dit systeem combineert verschillende technologieën die zorgen voor een geweldige rijervaring. Zo past Adaptive Cruise Control met Stop and Go je cruisecontrolsnelheid automatisch aan je voorligger aan.
Het systeem de Pre-Collision Assist en Evasive Steering Assist die de weg in de gaten houden en je waarschuwen voor mogelijke gevaren kan zelfs snelheidsborden herkennen en je snelheid aanpassen.
Local Hazard Warning informeert je over gevaarlijke situaties op de route vóórdat deze zichtbaar zijn of door de sensoren van de auto.
De emergency Steering Assist helpt om je om stilstaande of langzamere voertuigen heen te sturen en botsingen te vermijden.
Het systeem gebruikt een radar en camera om langzamere en stilstaande voertuigen voor je te detecteren.
Via de verschillende kleurthema's op het 12,3 inch digitale instumntenpaneel zie je welke rijmodus je hebt geselecteerd.

Parkeer makkelijk in
Inparkeren in een drukke straat kan soms moeilijk zijn, weinig ruimte, fietsen, paaltjes etc. De achteruitrijcamera laat je op een scherm in de middenconsole zien wat er zich achter je bevindt. Het systeem brengt niet alleen moeilijk zichtbare voorwerpen in beeld, het tekent ook virtuele lijnen waarmee je gemakkelijker inparkeert, zelfs in de kleinste plaatsen. De camera wordt automatisch geactiveerd wanneer je de achteruitversnelling gebruikt.

Of laat je inparkeren
Met de Active Park Assist laat je gewoon voor je inparkeren, het systeem zal een geschikte parkeerplaats vinden en je er vervolgens in sturen.
Je hoeft alleen het gaspedaal, de rem en de versnellingen te bedienen.

Rij schoner met de hybride elektrische Ford Puma.

Wat is hybride technologie?
Je rijdt meer zuinige kilometers met de EcoBoost hybride technologie van Puma. De kleine efficiënte elektromotor kan de benzinemotor ondersteunen. Zo kan je verder rijden met minder uitstoot. Bovendien hoef je hem niet aan te sluiten op een externe stroombron: de afzonderlijke accu wordt opgeladen terwijl je rijdt.


Zelfs bij het remmen wordt er energie teruggewonnen.
Schoon rijden zonder compromis: dat doe je met de 1,0 liter Ford EcoBoost-benzinemotor, zeven maal verkozen tot de 'Internationale Motor van het Jaar'. Of je nu kiest voor een 125 pk of 155 pk variant, de prestaties doen niet onder voor die van een conventionele 1,5-liter motor.

Motoren in de Ford Puma
De Ford Puma wordt leverbaar met diverse verschillende motoren. Je kan kiezen voor een mild hybrid 1.0 EcoBoost motor van 125 of 155 pk. Ook Kan je ook kiezen uit diverse EcoBoost-benzinemotoren en EcoBlue-diesels. De driecilinder benzinemotoren beschikken over cilinderuitschakeling. Met de cilinderuitschakeling gaat het blok verder op twee cilinders als de auto het volledige vermogen niet nodig heeft. Bijvoorbeeld als de auto uitrolt of wanneer er constante snelheden gereden worden.

De handgeschakelde transmissie met 6 versnellingen van de Puma is geoptimaliseerd om nog gemakkelijker, preciezer en stiller naar de juiste versnelling te kunnen schakelen. Het is speciaal ontworpen voor een betere rijdynamiek en minder brandstofverbruik. Bovendien wordt het rijden hierdoor nog geweldiger, terwijl je minder vaak bij de benzinepomp staat.

Euro NCAP Advanced onderscheiding
Het Ford MyKey systeem is onderscheiden met een Euro NCAP Advanced award. Deze hoge onderscheiding erkent alleen de meest geavanceerde technologieën die de gevolgen van een aanrijding beperken of voorkomen. Het is een bewijs van Ford's inzet voor veiligheid. In totaal heeft Ford-technologie zeven Euro NCAP Advanced awards verworven.

Emergency Assistance bij een ongeluk
Het geavanceerde SYNC-systeem omvat de met een Advanced Award bekroonde SYNC-functie Emergency Assistance*. Mocht je ooit betrokken zijn bij een ongeval, dan wordt Emergency Assistance ingeschakeld zodra er een airbag in werking is getreden of door een uitgeschakelde brandstofpomp. Zolang jouw mobiele telefoon met SYNC verbonden is, zal Emergency Assistance het alarmnummer bellen en deze in de lokale taal doorgeven dat er een ongeval heeft plaatsgevonden en waar de auto zich bevindt.
* Emergency Assistance werkt vooralsnog niet in Nederland maar wel in meer dan 30 andere Europese landen. U kunt natuurlijk wel altijd zelf 112 bellen via SYNC.

Hulp bij hellingproef
Vanuit stilstand wegrijden is niet altijd even makkelijk. Hill Start Assist is echter een welkom hulpje. Zodra je de rem loslaat handhaaft het systeem de remkracht op de wielen gedurende 2,5 seconden. Hierdoor heb je voldoende tijd om het gaspedaal te bedienen en de auto op te laten trekken. Het is ook een handige functie bij het starten en stoppen op een gladde ondergrond.

Uw Puma stopt op tijd
Rijdende in druk spitsverkeer kan het zomaar gebeuren dat je ongemerkt op een voorligger botst. Het innovatieve Active City Stop-systeem helpt je dit te voorkomen. In langzaam rijdend verkeer, bij snelheden tot 30 km/u, detecteert het systeem als de auto voor je plotseling stopt en laat de Puma vervolgens automatisch afremmen.

Controle onder alle omstandigheden
ESP is een elektronisch stabiliteitsprogramma dat de voortgang van jouw Puma in het oog houdt. Wijk je plotseling af van je rijrichting, bijvoorbeeld door een slip, dan grijpt het programma direct in, corrigeert vervolgens jouw positie op de weg en helpt je de auto onder controle te houden. ESP helpt ook bij een noodstop. In dat geval maximaliseert het systeem de effectiviteit van het remmend vermogen.

Airbags in elke hoek
De Puma wordt standaard geleverd met airbags voor de voorste inzittenden, curtainairbags, zij-airbags en een knie-airbag. De curtainairbags beschermen het hoofd tegen letsel van zijdelingse botsingen. De zij-airbags beschermen het lichaam bij zijdelingse botsingen. De airbag van de passagier kan je deactiveren met een schakelaar. Dat is nodig als je een baby of peuter in een naar achter gerichte kinderstoel meeneemt. Een indicatielampje in het dashboard geeft aan als de airbag is uitgeschakeld.

Snelle actie bij lekke band
Ook daarvoor beschikt de Puma over een signalering. Het heet TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Dit systeem waarschuwt met een pictogram in het instrumentenpaneel als tijdens het rijden een band spanning verliest. Zo krijg je de kans om op een veilige manier te stoppen om het probleem te verhelpen.

Parate veiligheid
De Puma is uitgerust met een stijve, schokabsorberende carrosserie en een geavanceerde stoel- en veiligheidsgordeltechnologie om de kans op letsel tijdens een ongeval te beperken. Het geavanceerde Intelligent Protection System (IPS) coördineert diverse veiligheidssystemen om jou en je passagiers te beschermen.

Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection
Dit systeem detecteert onderweg via een camera voertuigen en mensen. Het systeem waarschuwt je als er gevaar dreigt voor een botsing met een voertuig, voetganger of fietser. Als je niet op tijd reageert, laat het systeem je voertuig op volle kracht remmen, zodat bepaalde frontale botsingen minder erg of zelfs vermeden kunnen worden.

Betere remcontrole
Voor snel en effectief remmen is meer nodig dan hard op het pedaal drukken. Maar de controle daarop kan je aan de Puma overlaten. De auto is uitgerust met een antiblokkeersysteem (ABS) en een elektronische remkrachtverdeling (EBD) die samenwerken om de auto beheerst tot stilstand te brengen. Daarnaast zorgt Emergency Brake Assist (EBA) ervoor dat de volledige remkracht tijdens een noodsituatie beschikbaar komt. Het systeem registreert hoeveel druk je op het rempedaal uitoefent en verhoogt de remdruk automatisch als dat nodig is.

Dimmende binnenspiegel
Je rijdt in het donker en wordt via de binnenspiegel verblind door een achter u rijdende auto. Dat hoeft niet meer. De innovatieve, automatisch dimmende binnenspiegel in de Puma detecteert verblindend licht en schakelt zelf over naar de gedimde instelling. Zichtbaar met LED Geavanceerde, energie efficiënte LED dagrijverlichting zorgt ervoor dat je zowel overdag als ‘s-avonds duidelijk zichtbaar bent.

Emergency Steering Assist
Opeens zie je een auto voor je stoppen, de ESA helpt je om stilstaande of langzamere voertuigen heen te sturen en botsingen te vermijden. Het systeem gebruikt een radar en camera om langzamere en stilstaande voertuigen voor je te detecteren. Vervolgens helpt het je bij te sturen en die voertuigen te vermijden. De technologie wordt geactiveerd als er niet voldoende ruimte is om een botsing te vermijden door alleen te remmen en je uitwijkt.

Centrale sluiting
Portieren en elektrisch bedienbare ramen kunt van afstand centraal openen en sluiten met behulp van uw sleutel. Een dubbele vergrendeling voorkomt dat een indringer de portieren vanaf de binnenkant kan ontgrendelen. Daarnaast is er nog de PATS startblokkering. Hierdoor kan de motor alleen met de voorgeprogrammeerde contactsleutel worden gestart.

Ford Puma met Glazen Panoramadak
De cockpit van de Ford Puma
Het dashboard van de Ford Puma
De achterkant van de Ford Puma
De 19 inch lichtmetalen velgen met Luster-nikkel afwerking van de Ford Puma
Meer ruimte om spullen op te bergen met het MegaBox-compartiment van de Ford Puma

Prestaties & maten

Tankinhoud
42 liter
Acceleratie 0-100 km/u
16,8 sec
Verbruik snelweg
3.8 L/100km
CO2 uitstoot
99 gr/km
Topsnelheid
155 km/u
Verbruik stad
5.1 L/100km
Verbruik gecombineerd
4.3 L/100km
Energielabel
Energielabel A
3969mm
 
2489mm
 
1495mm
 
1722mm
 
 
Uw browser ondersteund geen lokale opslag.


In Safari, de voornaamste reden hiervoor is de "Privé Browse Modus".
De zoekmachine zal niet goed werken totdat u de privé browse modus uitzet in uw tabbladen overzicht.

Naar website
 
sluiten

Contact