Mustang Mach-E als lesauto – goed voor milieu én leerling 24 Sep, 2021

• Volledig elektrische SUV met Mustang-genen óók in trek bij rijscholen • Lessen met een automaat: minder kilometers rijden vanwege minder lesuren • Verkeersschool Massop: “Automaat rijbewijs met code 78 is niet meer van deze tijd, waarom nog extra lessen nemen om te leren schakelen met een handbak?”
Mustang Mach-E als lesauto – goed voor milieu én leerling

– Nederland valt voor de emissievrij rijdende Mustang

Mach-E. De volledige elektrische Ford dankt het succes aan zijn unieke DNA dat het beste van de iconische Mustang combineert met de kracht van elektrificatie en de gewilde eigenschappen van een SUV.

 

Hij is niet alleen geliefd bij leaserijders en ondernemers, maar ook bij rijschoolhouders. De Mustang Mach-E, die recentelijk door het CBR is goedgekeurd als lesauto, maakt indruk in deze branche met zijn hoge rijpositie, de geliefde Ford-rijeigenschappen en het riante en stille interieur dat bol staat van de hightech features. De zeer grote actieradius tot wel 610 km *1 maakt het, in combinatie met de innovatieve snellaadtechnologie, mogelijk voor instructeurs om zonder oponthoud les te geven. De elektrische SUV van Ford is voor ondernemers in deze branche ook interessant door zijn gunstige vanafprijs van € 50.425 *2 én de lage operationele kosten.

 

Verkeersschool Massop heeft de vloot daarom uitgebreid met een volledig elektrische Mustang.  “Elektrisch rijden is de toekomst en we willen onze leerlingen dan ook graag een elektrische lesauto aanbieden. Lessen in een elektrische auto is niet alleen comfortabeler, maar kan ook sneller gaan. Elke elektrische auto heeft altijd een automaat, dus er is geen tijd meer nodig om te leren omgaan met de koppeling en een handgeschakelde versnellingsbak. Dit kan, afhankelijk van het talent van de leerling, meerdere lesuren schelen. Elektrisch lessen is daarmee beter voor de leerling én het milieu omdat we niet alleen emissievrij rijden maar ook per saldo minder kilometers hoeven te maken”, aldus Frank Massop, eigenaar van de verkeerschool.

 

Automaat rijbewijs

De ontwikkelingen in de automarkt hebben ook invloed op de rijschoolbranche. “Het was voorheen voor rijscholen niet aantrekkelijk om les te geven in een elektrische auto. Dit kwam vooral vanwege het feit dat het bereik nog te laag was om de hele dag zonder veel oponthoud les te kunnen geven, en anderzijds omdat afrijden in een elektrische auto ‘automatisch’ de code 78 oplevert op je rijbewijs. Met deze code mag je niet rijden in een auto met handbak. Dat was voorheen voor velen een drempel om te kiezen voor een automaat rijbewijs”, vervolgt Massop.

 

Nu een groot deel van de nieuw verkochte auto’s is uitgerust met een automatische transmissie (standaard op een elektrische auto of plug-in hybride) ziet Massop de vraag naar een automaat rijbewijs snel stijgen. “Wij willen zo snel mogelijk volledig overgaan op elektrisch lessen. De nu al grote vraag naar ‘automaat rijbewijzen’ zal op termijn alleen nog maar verder groeien als we allemaal overgaan op elektrisch rijden. Als je per sé ook nog wil kunnen rijden in een auto met een handgeschakelde transmissie, kun je bij ons overigens altijd nog extra lessen bijboeken om dat onder de knie te krijgen. Wat ons betreft is die ‘code 78’ echter niet meer van deze tijd. Veel leerlingen hebben thuis al de beschikking over een auto met automaat en met de doorbraak van de elektrische auto, gaat dat handmatig schakelen snel tot het verleden behoren. Waarom dit nog willen leren en er extra lesuren en – kilometers aan besteden?”

 

 

 

 

De elektrische Mustang Mach-E is binnen de lesautovloot van Massop de tweede Ford met een automatische transmissie. “We zijn verheugd met onze eerste elektrische lesauto en kijken ernaar uit om onze leerlingen extra snel en milieuvriendelijk te helpen met het halen van hun rijbewijs.”

 

Meer informatie over de Ford Mustang Mach-E is hier te vinden.

 

# # #

 

1De vermelde elektrische actieradius is gemeten volgens de World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) vastgesteld door de (EU) 2017/1151. Rijbereik berekend door fabrikant op basis van computersimulaties en volgens inschatting op basis van de WLTP-calculatie methodiek. Het actuele rijbereik is afhankelijk van externe factoren, rijstijl, onderhoud en de leeftijd van de lithium-ion batterij. Genoemde range van 610 kilometer geldt voor de Mustang Mach-E RWD met extra grote accucapaciteit van 98.7 kWh.

 

2Genoemde vanafprijs is een consumenten(advies)prijzen inclusief BTW, BPM en (onvermijdbare) kosten voor het rijklaar maken van de auto (bestaande uit een nulbeurt, 2 kentekenplaten, schoonmaken en poetsen, transportkosten, recyclingsbijdrage, leges, gevarendriehoek, lampenset, lifehammer, hesjes en een volle tank brandstof).

Deel dit artikel

LinkedIn Google+ Pinterest Mail
 
Uw browser ondersteund geen lokale opslag.


In Safari, de voornaamste reden hiervoor is de "Privé Browse Modus".
De zoekmachine zal niet goed werken totdat u de privé browse modus uitzet in uw tabbladen overzicht.

Naar website
 
sluiten

Contact