Autoschade

Onze Schadeafdeling

Heeft u schade?

Als u autoschade heeft, wilt u zo snel mogelijk weer op weg geholpen worden. Omdat u waarschijnlijk niet vaak met deze situatie te maken heeft kunnen wij ons goed voorstellen dat u vragen heeft. 
U kunt ons altijd bellen.
Wij nemen graag even de tijd voor u om al uw vragen te beantwoorden.
U kunt direct contact opnemen met de schadeafdeling: 088-1800310 of ons mailen: s[email protected]


 

Wat te doen bij autoschade?

Meld eerst u schade bij uw verzekering
In alle gevallen van autoschade moet u een Europees schadeformulier invullen, welke getekend moet worden door betrokken partijen. Meldt uw schade zo spoedig mogelijk aan uw tussenpersoon, verzekeraar of leasemaatschappij. Vervolgens stelt u de tegenpartij aansprakelijk via uw eigen rechtsbijstandsverzekeraar of tussenpersoon wanneer u zelf niet aansprakelijk bent.

Meld daarna de schade bij ons
U kunt de schade telefonisch, ONLINE melden, of  langskomen op één van onze vestigingen.
Wij zijn maandag tot en met vrijdag geopend van 08:00-17:00 uur en bereikbaar op telefoonnummer 088-1800310
Als u uw auto brengt zullen we direct de schade taxeren. Als de schade niet gedekt wordt door uw verzekering of u kunt het niet verhalen op de tegenpartij, hoort u direct wat voor u de kosten zullen zijn van de reparatie.
Als de schade gedekt wordt door de verzekering zal in veel gevallen een expert van de maatschappij de schade taxeren.
Indien de kosten worden gedekt door een verzekeraar zal in veel gevallen een expert het schade rapport willen inzien of in een enkel geval zelf opmaken. Dit doen wij en houden u op de hoogte. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het door alle verzekeraars erkende Audatex-systeem. In de meeste gevallen gebeurt dit binnen 1 of 2 dagen na de schademelding.
Indien gewenst ontvangt u van ons gratis vervangend vervoer, ongeacht uw type verzekering of de schuldvraag van het ongeluk. U betaalt alleen de verbruikte benzine. Zo houden wij u mobiel gedurende de schadeherstel periode.

We zullen de reparatie starten nadat we de kosten van de autoschade hebben afgestemd met de betalende partij. Dit kunt u zijn, als eigenaar van de auto, maar ook een lease- of verzekeringsmaatschappij. Zodra er toestemming is van alle betrokken partijen beginnen wij met het herstel van de autoschade.

Als u uw auto brengt voor reparatie maken wij een inschatting  wanneer deze weer klaar is. Gedurende het reparatieproces wordt u op de hoogte gehouden over de voortgang.  Uiteraard krijgt u een telefoontje wanneer u uw auto kunt ophalen, of indien gewenst gebracht wordt.


Als u een Casco-verzekering heeft zullen wij een acte van cessie opmaken. Samen met het schaderapport sturen wij dit door u ondertekende formulier naar uw verzekeringsmaatschappij, welke het schadebedrag aan ons zal overmaken. U heeft daar dus geen omkijken naar.  Als u niet Casco verzekerd bent maar uitsluitend WA, dient u het vooraf besproken  schadebedrag  zelf te betalen

 

ALGEMENE VOORWAARDEN FOCWA

Klik hier voor de algemene voorwaarden van de FOCWA
 
Uw browser ondersteund geen lokale opslag.


In Safari, de voornaamste reden hiervoor is de "Privé Browse Modus".
De zoekmachine zal niet goed werken totdat u de privé browse modus uitzet in uw tabbladen overzicht.

Naar website
 
sluiten

Contact